Київ. Я Галерея

Фікус і ластівка

Павло Маков

12.06.2019 – 15.07.2019

Павло Маков

“Фікус і ластівка" ― виставка про невизначеність.

Після проекту про місто майбутнього До По* Павло Маков знайшов себе у ситуації, коли неможливість впевненої дії підважується творчим неспокоєм. “Книга про майбутнє наче мене обікрала", ― розповідає художник, пояснюючи свій стан. Він каже, що зазирнувши уперед, може тепер лише повертатися назад, чого ніколи раніше не робив.

Виставка Київ Я Галерея
Графік роботи:

“Фікус і ластівка" ― виставка про невизначеність.

Після проекту про місто майбутнього До По* Павло Маков знайшов себе у ситуації, коли неможливість впевненої дії підважується творчим неспокоєм. “Книга про майбутнє наче мене обікрала", ― розповідає художник, пояснюючи свій стан. Він каже, що зазирнувши уперед, може тепер лише повертатися назад, чого ніколи раніше не робив.

Своєрідною відповіддю на неспокій став “Автопортрет з ластівкою" ― центральна робота виставки, на якій, чи не вперше після 1992 року, разом з міським пейзажем Маков зобразив людину-персонажа. Це глядач, який займає перший план і дивиться на широкий ландшафт. Ми бачимо лише його потилицю, за якою можна впізнати самого художника. Маков робить себе спостерігачем подій: будинки міста До По та будівлі у формі літер О та Х утворюють нові структури, тоді як поміж ними проступають намальовані олівцем монструозна бетонна споруда торгівельного центру на вулиці Пушкінській в Харкові та райони бараків, наче примари міста До По.

Назва виставки, здається, натякає на символічний вимір і приховані змісти проекту, проте це не так. Маков не зображує об'єкти задля заохочення пошуку правильних значень, що ховаються за символічною оболонкою. Навпаки, його цікавлять самі об'єкти з їхніми ефектами присутності та моментами інтенсивності**. Й фікус і ластівка — не виняток.

За словами Макова, рослина потрапила до його репертуару, коли переконала художника своєю довершеністю. Листя фікуса сформовані так, що “...неможливо уявити, що може бути з ними далі". Тоді як ластівка сама оселилася біля майстерні художника. “Вона розумна і дуже швидка. Може визначити найближче майбутнє. Здатна слиною, глиною, соломкою зробити собі домівку, але не може злетіти з земної поверхні…"

Важливим мотивом робіт Макова є існування на перетині полюсів: між реальністю та мрією, між приватним і публічним, між жіночим і чоловічим тощо. Сьогодні ми бачимо, що невизначеність вдається опанувати між фікусом і ластівкою.

Борис Філоненко



* Авторська книга “До По" (видавництво IST Publishing, 2018) і виставка “Зошит без однієї сторінки" (червень―липень 2018, ІЗОЛЯЦІЯ, Київ / листопад 2018, галерея COME IN, Харків)

** Борис Филоненко. Следы присутствия. Рассматривая работы Павла Макова с небольшой помощью от Ханса Ульриха Гумбрехта ― Art Ukraine, 2014 ― Режим доступу: http://artukraine.com.ua/a/sledy-prisutstviya-rassmatrivaya-raboty-pavla-makova-s-nebolshoy-pomoshchyu-ot-khansa-ulrikha-gumbrekhta/#.XPonKHvVLIU


Автор
Народився в 1958 році в Санкт-Петербурзі.
Протягом 1978 року – вільний слухач Академії мистецтв (Санкт-Петербург).
У 1979 році закінчив Кримське художнє училище ім. М. С. Самокиша
(Сімферополь), а в 1984 році – Харківський художньо-промисловий
інститут (факультет графіки).
10.05.2017 – 12.06.2017
Виставка Львів Національний музей у Львові ім. А.Шептицького
27.10.2015 – 28.11.2015
Виставка Дніпропетровськ Арт-центр Я Галерея
03.06.2015 – 29.06.2015
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея
19.12.2012 – 28.01.2013
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея
14.09.2008 – 05.10.2008
Виставка Львів Галерея Дзига