Київ. Арт-центр Я Галерея, Волоська 55/57

Перспектива пейзажу

Андрій Сагайдаковський

02.12.2009 – 21.12.2009

Андрій Сагайдаковський

Перспектива пейзажу Андрія Сагайдаковського трактується в якості обіцянки пейзажу, котра, з огляду на творчість художника останніх років, може і не виправдатись. Але може і відбутися, підтверджуючи припущення щодо того, що медійні аватари сьогодення – не єдина з усіх можливих форм реакції на метафізичні властивості дійсності, даної у відчуттях «тут» і «зараз».

Виставка Київ Арт-центр Я Галерея, Волоська 55/57

Виставка Перспектива пейзажу Андрія Сагайдаковського отримала назву на честь однієї з картин художника.

Цей твір експонувався на фестивалі Гогольфест (вересень 2009, Мистецький Арсенал, Київ) та у кураторському проекті Павла Гудімова Тюнінг (серпень 2009, Я Галерея); згодом сильно постраждав під час пожежі в арт-центрі Я Галерея.

Поєднання пейзажу, вибудуваного на поверхні старого килимка згідно канонам академічного живопису, з прибитим поряд до стіни телефонним довідником міста Львова 1980-х рр., загострювало протиставлення нескінченного дискурсу щодо зв'язків між марнославством і осмисленістю буття за його межами.

На прохання прокоментувати власну виставку митець відреагував підкреслено просто:

«Я живу тут і тепер, – тут, де мушу зробити те, що мене вражає: дратує або подобається; все, що на мене діє. Добре чи погано це виходить, – визначати це – вже не моя справа».

Лінійна відвертість репліки стовідсотково адекватна монохромній конкретності формотворення його живопису, котрий можна було б визначити в якості різкої, майже брутальної спроби вийти за межі діагностованої і почасти сфабрикованої телепростором сучасності. Один з методів виходу за межі протистояння митця нав'язливим і повсюдним елементам медіапростору є його спроба зосередитись на пейзажі, відсутність психологізму котрого, серед іншого, заспокоює переобтяжену зайвою інформацією свідомість.

На відміну від жанрових сценок чи, скажімо, портретів, пейзаж дає можливість змінити ракурс, припустити існування простору за межами «тут і зараз», озирнутись на все, що відбувається, з певної лінійної чи, скажімо, історичної перспективи.

Перспектива пейзажу Андрія Сагайдаковського трактується в якості обіцянки пейзажу, котра, з огляду на творчість художника останніх років, може і не виправдатись. Але може і відбутися, підтверджуючи припущення щодо того, що медійні аватари сьогодення – не єдина з усіх можливих форм реакції на метафізичні властивості дійсності, даної у відчуттях «тут» і «зараз».

Дана Пінчевська, мистецтвознавець

Автор
Андрій Сагайдаковський – художник-живописець, автор інсталяцій, об'єктів.
Народився 1957 року у Львові. Батько був архітектором, мати – викладачкою німецької мови. У 1974–1979 роках Андрій вивчав архітектуру у Львівському політехнічному інституті, а паралельно навчався живопису в Романа Сельського та Карла Звіринського. Саме їх він вважає своїми вчителями, які не лише навчили ремесла та техніки (колористики та композиції), а й розвинули смак та розуміння мистецтва модернізму. Архітектором Андрій так і не став, хоча працював у Львівській політехніці в «Бюро естетики».
17.05.2017 – 21.05.2017
Виставка Київ Мистецький Арсенал
09.11.2011 – 05.12.2011
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея, Волоська 55/57
29.09.2010 – 26.10.2010
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея, Волоська 55/57
21.01.2009 – 09.02.2009
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея
31.01.2008 – 13.02.2008
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея