Куратор – Павло Гудімов
Віктор Півоваров, 2004:
"Жартома кажу: це клоновані образи, тато яких - Малевич, а мама - де Кіріко".
Перший спільний проект Андрія Дудченка й Антона Логова присвячений сторіччю Чорного Квадрату Казимира Малевича. Саме сто років тому з'явилася ця ікона супрематизму, аби зайняти місце ікони православної. Заміняючи квадрат на коло, автори залишили незмінним інший елемент «Останньої футуристичної виставки «0,10» – стілець музейного працівника. Такий же порожній, які і стілець «Гебдомероса» з колекції Павла Гудімова, що став точкою відліку проекту та маніфестував пустоту.
Сакралізовану Малевичем у Чорному Квадраті, – пустоту пробує висловити й Кіріко. Однак якщо Малевич живописав її «як вона є» – у первинному й незмінному вигляді, то історія Гебдомероса – це історія її пошуку, та ніколи – не віднаходження. Зіставляючи цих двох «апостолів підсвідомого», Антон Логов та Андрій Дудченко пропонують глядачу зануритись у власну свідомість, спроектовану та відображену в експозиції «Гебдомерос».
Що являє собою свідомість сучасної людини? Інсталяційною мовою Логова, це стелаж «Ковчега». Комірки, ущент заповнені уламками культурної пам'яті – від давньогрецьких цитат до телевізійного екрану, що активно пожирає внутрішній простір. У спантеличеній уяві ясними залишаються тільки спогади дитинства – незворотно втрачений Золотий вік, що відбивається на полотнах Дудченка. Жодної підказки «як правильно» й жодного вказівника виходу. Лише Сцілла та Харибда – бажано-неможливе та можливе, але не бажане.
Зіставлення ментального хаосу й порожнечі знову приводить нас до стільця. Упершись у глухий кут, після занепаду античності, людина підняла очі догори й почала молитися. Спочатку – на святі образи. А по «смерті» Бога, – на саму пустоту, що лишилася – Чорний Квадрат. Наслідки цієї молитви ми бачимо на людських фігурах Малевича. Поживши піввіку просто неба, його людина без обличчя потрапляє на полотна Кіріко, щоб перетворитись на пластмасове механізоване тіло, а далі – на порожню «голову» в геометричних експериментах Дудченка. Вихід назовні закривається, і Гебдомерос назавжди потрапляє у пастку власної пам'яті, втрачаючи контакт з реальністю, стаючи ілюзією.
Ще кілька років – і місце метафізичної ікони посіла віртуальна. Оминувши роль медіума, тим не менш, художники не відмовляються від власного апокаліптичного бачення. Антон Логов наполягає на глобальній катастрофі, тоді як Андрій Дудченко відмовляє людині в ясному майбутньому. Історія не закінчується, проте очікування чуда безжально зникає.
Олена Єгорушкіна
Ра - до - вать - ся
Бежать и смеяться
Ве - ро - ят - но
Уже сплошной полосой
ДА
Во сколько? Когда? Где?
И куда?
Мы торопи - лись
Спря - та - лись
Вду - ма - лись
Растворились в руках ВРЕМЕни.
Ха - ха - ха.
Да.
Гебдомерос ... Цифра 7.
7 заповедей Господних - жест во имя добра и справедливости.
Но в слове Гебдомерос смысла нет. Лишь иллюзии о реальности.
Вы - со - ко
Да - ле - ко
Глу - бо - ко
Все МЫ.
Связь поколений и отторжение смыслов, глобализм, миф о нереальном. Детство и реальность.
СТРАТОСФЕРА.
Пифагор, Гераклит, Гойя, Де Кирико, Малевич - пу-сто-та.
Размышление над вечной парадоксальностью бытия. Немыслимое - в простом.
Дикие го - ло - са
Пра - ВЕД - ники
Пре - КРАСНОЕ
Давай, ДА - вай папиросу
За - бивай гвоздь
Все тленно. Бог все видит.
Искусством за искусство!
Собирательный образ безкультурья в культурных кругах.
И все НАМЕШАНО - холсты, художники, разные голоса. Ха.
Да.
Мы все в ожидании чуда.
Когда глобальная катастрофа давлеет атомным грузом.
Люди выходят на работу, не читая Библию. Достигают результата, не понимая, зачем.
Не замечая глобальных катастроф.
Живя не собой, а в виртуальной паутине.
Но, может, так и надо?..
Антон Логов
Антон Логов та Андрій Дудченко представили частину експозиції проекту "Гебдомерос" на відкритті Українського павільйону в рамках VII Міжнародного фестивалю сучасного мистецтва "Fest I Nova 2015". VII Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва "Fest I Nova 2015", присвячений 15-й річниці Арт-вілли Гарікула у Грузії, розпочався 19 вересня 2015 року.
Фестиваль «Fest I Nova 2015» вже впродовж 15 років є унікальним арт-простором та майданчиком для культурного діалогу. Український павільйон вперше представлений на цьому фестивалі, тому організатори ставлять перед собою завдання продемонструвати світові мистецький простір України. Програма Українського павільйону – це мистецькі роботи у різних напрямках сучасного мистецтва, крім того, Український павільйон покликаний сприяти розширенню міжнародних зв'язків та виконувати функції міжнародної культурної дипломатії.
Куратори Українського павільйону: Марина Дубровіна, Ольга Булгакова.