Київ. Арт-центр Я Галерея

Урочистість

Влада Ралко

29.11.2017 – 30.12.2017

Влада Ралко

Урочистість у Влади Ралко – це не веселощі святкування, а зображення невідворотності окремих ситуацій. Це та система, яка поглинає в себе цикл подій, що стають ключовими для утвердження влади пам'яті і потребують постійного оновлення у вигляді яскравих, інколи моторошних образів.

Виставка Київ Арт-центр Я Галерея

Мова потребує зламів: як візуальна, так і побутова. Замислитись над словом-явищем, семантично розгорнути його згідно до часу, контексту та зв'язків – це вже зваження тих значень, які ми постійно вміщуємо в мовні одиниці. Для Влади Ралко проект продовжує ту лінію гри із усталеними поняттями, яку художниця впроваджувала у попередніх проектах. Так рисунки, які експонуються в арт-центрі Я Галерея, належать до двох серій, «Лінія розмежування» та «Переоблік», що створювалися протягом 2016-2017 років.

Назва теперішньої виставки – «Урочистість» – одразу ж відсилає до речей кон'юнктурних, пов'язаних із системою. Прикметник від цього слова найчастіше можна зустріти в таких клішованих виразах як «урочисте відкриття», «урочиста промова» або ще яскравіше – «урочисті заходи». Всі ці сполучення є надто віддаленими від будь-яких спонтанних, а тим більше від несанкціонованих форматів діяльності. Урочистість стає пов'язаною з ієрархією та владними практиками, які намагаються перевтілитися у ритуально-святкову форму.

Ця назва виставки Влади Ралко також бере свій початок з сучасної обрядовості, а саме з випадково побаченої та одразу ж зафіксованої сцени весільної церемонії у Каневі, що стала своєрідним імпульсом для мисткині. Поведінка людей, які поводять себе згідно канонів урочистості – не така вже й однозначна річ. Одне з питань, яке ставить перед собою художниця, звучить від персонажів її рисунків: «Між своїм та тим самим». Це є проблемою особистого маркування часу, в якому дати постійно прив'язують нас до подій минулого, змушують повертатися в ситуації, які не мають реальної протяжності у сьогодення. Фіктивність такої церемоніальної історії пов'язує і приватні, і колективні архіви пам'яті, роблячи їх невідокремленими. У Ралко ця зв'язка втілюється через тілесність і тактильність її образів, які постійно переплітаються, проникають до інших тіл і виростають з них, руйнують одне одного, деформують простір поряд. Ритуальність, яку експлуатує урочистість, як і завжди перебуває на межі потягу до життя та фатальності смерті – і, врешті-решт, має утвердити спосіб існування з усвідомленням memento mori.

Урочистість у Влади Ралко – це не веселощі святкування, а зображення невідворотності окремих ситуацій. Це та система, яка поглинає в себе цикл подій, що стають ключовими для утвердження влади пам'яті і потребують постійного оновлення у вигляді яскравих, інколи моторошних образів. Справжньою травмою постає відчуття жаху розірвати цей зв'язок зі знаками минулого, втратити можливість ушанування міфотворчих моментів. Подібний страх і перетворюється на поштовх: до урочистості, ієрархічності, насилля.

Поліна Ліміна

Автор

Народилася в 1969 році в Києві.

У 1994 році закінчила Українську академію мистецтв та архітектури, відділення станкового живопису під керівництвом В. Шаталіна.

У 2001 році отримала премію Всеукраїнського трієналє живопису.

Була учасником понад 50 республіканських та міжнародних виставок.

08.06.2011 – 04.07.2011
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея, Волоська 55/57
05.11.2008 – 24.11.2008
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея
28.11.2007 – 16.12.2007
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея