Вільнюс. Titanikas Exhibition Halls, Vilnius Academy of Arts
Контекст
Ігор Янович, Марія Бикова
29.01.2011 – 26.02.2011
Ідея проекту Контекст для Яновича – це спроба аналiзу взаємодiї двох світів: внутрішнього i зовнішнього, коли інтелектуальний продукт, як результат внутрішнього процесу, свiдомо трансформується в оточуючий нас світ.
Куратор – Павло Гудімов
Фотограф – Марія Бикова
Так сталося, що чуттєві й, водночас, стримані роботи Ігоря Яновича стали частиною урбаністичного пейзажу. Камера Марії Бикової вихопила й чітко зафіксувала заледве не містичну схожість деяких полотен із графіті на набережній, із покинутим шкільним спортивним залом міста Прип'ять, із кам'яними сходами, що ведуть до води. Ця схожість – заледве вловима, не буквальна, вислизаюча. І поза тим вона існує.
Чи то довкілля надихнуло Яновича на створення картин, чи то картини художника надихнули довкілля стати саме таким, а не інакшим, – однозначної відповіді немає.
Адже є лише інтерпретації і Контекст.
Павло Гудімов:
«На проект мене надихнули самі роботи Ігоря Яновича, які є піксельними шматками вирваного, зменшеного чи збільшеного, концентрованого простору і середовища. Водночас, це неприхована декоративність руйнації.
Янович змінюється і змінюється контекст прочитання його робіт.
Ідея достоту проста: винести роботи з галереї, зробити їх певними мандрівниками маршруту Київ-Львів-Прип'ять.
Контекст – це в жодному разі не стріт-арт – це пильна увага до взаємодії нехарактерного для експозиції простору з творами мистецтва. Дуже неординарне прочитання контексту і контекст прочитання».
Ігор Янович:
«Ідея цього проекту для мене – це спроба аналiзу взаємодiї двох світів: внутрішнього i зовнішнього, коли інтелектуальний продукт, як результат внутрішнього процесу, свiдомо трансформується в оточуючий нас світ, i, винесений за контекст нейтрального музейно-галерейного простору, взаємодіє з незвичним для нього соцiально-урбанiстичним середовищем.
Тут виникають якiсь новi вимiри, як для продукту, так i для середовища».