Київ. Арт-центр Я Галерея, тераса

Ландшафт

Володимир Будніков

12.09.2012 – 30.11.2012

Володимир Будніков

Для створення нової композиції фігур, з океану космічної свідомості Будніков вихоплює археформу, що при помноженні фізичних «тіл» дає несподіваний результат. Ми споглядаємо Ландшафт, в якому матеріал є означником універсальних категорій.

Виставка Київ Арт-центр Я Галерея, тераса

Коли універсальний Будніков починає гру з матерією – важко передбачити її наслідки. Бо навіть якщо ця матерія – шматок іржавого заліза, мова навряд чи йде про реальність. Зробивши крок від фігуративу й живописних пейзажів, художник повертається до форми, однак трансформація свідомості стає очевидною. Що б не створив Будніков – з полотна, картону чи заліза, форма як така для нього стає тільки приводом для експериментів з внутрішньою суттю речей, що проявляє себе в ритмічній композиції абстрактних фігур. Лише дотикаючись до світу людського, вони є трансляторами зовсім іншої реальності – світу «космічної свідомості», зазирнувши в яку, Каземир Малевич намалював Чорний Квадрат і, як розказують очевидці, довгий час потому не міг ні їсти, ні спати, доки не знайшов йому пояснення у власній теорії.

Для створення нової композиції фігур, з океану космічної свідомості Будніков вихоплює археформу, що при помноженні фізичних «тіл» дає несподіваний результат. Ми споглядаємо Ландшафт, в якому матеріал є означником універсальних категорій. Площина квадрату відкриває простір Землі, де дроти окреслюють траєкторію польоту Крил – ряду вертикальних скульптур, що ламаними лініями пласкої форми перетворюють небо над терасою арт-центру в поле битви. Привиди підземелля, вдягнені в іржаві обладунки, готові щомиті відірватися від землі, але міцно тримаються за поверхню, спираючись на стопи...

Горизонтальна основа скульптур здається надійною. Проте при наближенні прозирає її легка й майже невагома структура – труба, де порожнеча всередині – ефемерність, а форма круга – досконалість музичного інструменту, звуки якого підіймають уверх. Небеса й твердь земна «перевертаються» в цій конструкції, де важке й невагоме, горизонтальне й вертикальне, фізичне й духовне позбуваються своїх стійких позицій.

В уявленнях перших людей про форму Землі, яку відтворює квадрат з дротами, така конструкція віщувала б Апокаліпсис. Проте в світі Буднікова все стоїть на своїх місцях: кругла Земля плаває в ефірі космосу, а опозиція земного й небесного легко розчиняється у Ландшафті. У скасованому протистоянні жорстка вертикальна фігура і її невагома основа збалансовують одна одну, надаючи всій скульптурі рівноваги. Так наче перед її створенням Будніков довго медитував над словами Гермеса Трисмегіста: «Все що наверху те й внизу, а все що внизу те й наверху».

Олена Єгорушкіна


Додатково ви можете ознайомитись з текстом Володимира Буднікова Віддзеркалення.

Автор

Народився в 1947 році в Києві.

У 1965 році закінчив Республіканську художню школу ім. Т.Г. Шевченка, а в 1971 році – Київський державний художній інститут (майстерня Тетяни Яблонської).

Із 1975 року – член Національної спілки художників України.

Заслужений діяч мистецтв України, професор Української академії мистецтв.

08.06.2011 – 04.07.2011
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея, Волоська 55/57