Київ. Арт-центр Я Галерея

Memoria

Олег Грищенко

08.04.2013 – 22.04.2013

Олег Грищенко

Еманюель Кастелан / Кирил Уколов / Олег Грищенко

Memoria є першим проектом дворічної програми МEMORANDUM, що реалізується з метою зіставлення художньої ситуації в Україні й Франції та посилення мистецького обміну між країнами. У проекті представлено результат резидентської роботи трьох сильних молодих художників.

Виставка Київ Арт-центр Я Галерея


Арт-центр Я Галерея представляє проект Мemoria в рамках програми МEMORANDUM

Під патронатом Посольства Франції в Україні
В рамках 10-го ювілейного фестивалю Французька весна в Україні
За підтримки Французького інституту в Україні

Куратор – Павло Гудімов
Комісар проекту – громадський діяч Олександр Каменець

Еманюель Кастелан / Кирил Уколов / Олег Грищенко



Memoria (лат. – пам'ять, спогад) є першим проектом дворічної програми МEMORANDUM, що реалізується арт-центром Я Галерея з метою зіставлення художньої ситуації в Україні й Франції та посилення мистецького обміну між країнами. У рамках проекту представлено результат резидентської роботи трьох сильних молодих художників.

Це український художник Олег Грищенко та художники з Тулузи Еманюель Кастелан і Кирил Уколов (росіянин за походженням) – обидва навчалися у тулузькій Художній Академії та були відібрані культурним центром міста «Espace Croix Baragnon» для участі в програмі.

Результатом майже двотижневого перебування художників у Києві й стала виставка Memoria – другий спільний проект Я Галерея та «Espace Croix Baragnon» після минулорічної виставки «Оживаючі фігури».

Вихідною точкою проекту є сторіччя відомого «Чорного квадрату» Казимира Малевича (1878-1935), який народився у Києві. Історія створення картини, її вплив на сучасність, на розвиток мистецтва та його сприйняття – такими є основні теми для всіх трьох митців. За століття у мистецтві багато що змінилося, відбулась трансформація погляду на минуле. А медійний спектр, який сьогодні використовують художники, дозволяє по-новому поглянути на арт-потрясіння в минулому і розкрити феномен «нової пам'яті».


Мій живопис завжди відштовхується від образів і зображень, які зникають, стираються, іноді залишаючи лише окремі розрізнені елементи, що «плавають» у живописному просторі. Мої роботи часто говорять про забуття, про помилки й вибірковість моєї пам'яті.

Для українського проекту Memoria, я не знала, як організувати роботу за такий короткий період. Перше, що я побачила, прилетівши, в аеропорті, були гроші, банкноти. Друге – київська архітектура. Я вибрала ці сюжети як основу мого проекту, оскільки вони нові для мене й тому, що вони багато говорять про культуру кожної країни, в даному випадку – України.

Еманюель Кастелан


Серія Основи – це музейні подіуми, куби для експонування класичної скульптури. На підлозі, по периметру куба, наклеєно малярський скотч. Скульптура на кубі також заклеєна малярським скотчем. Куб тільки-но пофарбовано.

Подібно до супрематистів, що відкидали спадщину класичної культури, аби утвердити геометричну основу будь-якої форми, ця робота зміщує акцент глядацького сприйняття з твору на постамент, на якому він представлений. Творчі пошуки митців-супрематистів стали відображенням великих потрясінь XX століття і спроб кардинального перегляду самих засад соціального устрою та навіть людської природи. Водночас їхні пошуки призвели до виникнення дизайну, що підпорядковує естетику вирішенню практичних завдань. Технічний елемент – подіум – є центральним елементом скульптур серії Основи.

Коли фарба висохне, скотч буде знято. Що виявиться під ним?

Кирил Уколов


Проект Пам'ять зерен існує в кількох площинах, але в усіх аспектах він апелює до роботи з культурною пам'яттю – втраченою, відновленою, щойно здобутою.

З формального боку, це проект-діалог між графічною матрицею для друку, що несе в собі певну інформацію для тиражування, одночасно існуючи як повноцінний мистецький об'єкт, – і листами, які з неї здруковуються і переймають частини її пам'яті. Листи які стають автономними носіями пам'яті та мають потенціал для передачі інформації іншим об'єктам.

З іншого боку, цей проект – певна присвята людям, що створювали нашу культурну пам'ять, ставали частиною друкарської матриці, але з певних штучних причин їхня творчість не була «пророщена» на наших теренах в повній мірі. В цьому аспекті робота по зняттю відбитків із графічних форм – є роботою з пам'яттю, що існує в нас у вигляді зерен, котрі мають потенціал для проростання, процвітання, плодоносіння. За умови нашої роботи над цим – за умови створення нашої власної пам'яті.

Олег Грищенко


Автор

Олег Грищенко народився 1985 року в Житомирі.

Навчався в Косівському художньому училищі. У 2010 році закінчив кафедру графіки Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури, де продовжив навчання в асистентурі. З 2011 викладач майстерні Книжкової графіки НАОМА.

28.10.2015 – 23.11.2015
Виставка Київ арт-центр Я Галерея
13.08.2014 – 15.09.2014
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея
11.01.2012 – 06.02.2012
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея, Хорива 49Б
07.04.2010 – 03.05.2010
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея, Хорива 49Б
07.04.2010 – 31.05.2010
Виставка Київ на вулицях Подолу