Київ. Арт-центр Я Галерея

Здрастуй, Людино з глини

Андрій Дудченко

14.05.2014 – 31.05.2014

Андрій Дудченко

Третій персональний проект Андрія Дудченка в Я Галерея проектує його власний досвід та одночасно звертається до кожної молодої людини - людини, яка перебуває на вирішальному перетині її життя.

Виставка Київ Арт-центр Я Галерея

У третьому персональному проекті в Я Галерея у Києві Андрій Дученко вперше зачіпає тему, що безпосередньо проектує його власний досвід. Хоча за словами самого художника, експозиція є зверненням до молодої людини: «Це людина, яка знаходиться на порозі важливих життєвих рішень. Вона вагається, але в ній відчувається також і заклик до дії.»

Однак за цим гіпотетичним колективним «я» легко побачити силует автора, і як часто буває у Дудченка, – іронію не лише над власними емоціями, а й над формальними рішеннями. Тож у досить спокійний ряд іконографічних символів закономірно втручається мальований колаж.

Десь там, між анонімними фігурами «дорослого світу» й хаотичних викидів юнацького розуму маячіє точка балансу, що має розставити все по своїх місцях. Однак поки процес триває, художник продовжує естетичну гру з фрагментами власної особистості, завуальованими у символах. Центральним з них є «порожня» голова – обов'язкова умова «перехідного» періоду.

Небезпідставно перша аналогія до персонажів Дудченка – безликі селяни Малевича (кін. 1920-х – поч. 1930-х рр.). Супрематична ікона, що утверджувала метафізичну «пустелю небуття» чи не сильніше за сам «Чорний квадрат» і своїм граничним лаконізмом викликала жах у екзистенціалістів.

З іншого боку, за безликими фігурами ми спостерігаємо образ Голема – міфічного середньовічного велетня, створеного з глини задля захисту євреїв Праги. Багатозначний символ апатичної сили, реальної, але неконтрольованої, а тому жахаючої. У своїх вихідних позиціях Голем є прямим «нащадком» Адама, але, на відміну від першого, не проходить етап самоусвідомлення, і залишається лише символом порожньої форми.

Дудченко розширює галерею безликих образів, додаючи питання гендерної і часопросторової ідентифікації, без якої набуття власного «обличчя» неможливе. Тож врешті-решт, експерименти з формальним і літературним цитуванням у художника переслідують лиш одну мету – спонукати уявну «молоду людину» до «переоцінки своїх пріоритетів та цінностей, надбаних у процесі соціалізації, до свідомого перевідкриття фундаменту власної особистості» (Андрій Дудченко).

Олена Єгорушкіна

Автор

Народився в 1983 році в Євпаторії.

У 2002 році закінчив Кримське художнє училище ім. М. С. Самокіша, а в 2009 року – Національну академію образотворчого мистецтва та архітектури, де продовжує навчання в асистентурі.

Перша виставка під назвою Погляд відбулась у 2008 році у виставковій залі НАОМА.

Віртуальний тур
18.02.2015 – 16.03.2015
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея
08.10.2014 – 30.11.2014
Виставка Львів Галерея сучасного мистецтва УКУ
07.12.2011 – 09.01.2012
Виставка Київ Арт-центр Я Галерея, Хорива 49Б